Kuidas muuta kohvijoomine tervislikumaks?

admin1087 views

Eestlased on suured kohvijoojad ja enamusele on kohv igapäevane jook. Olgugi, et oleme harjunud kohvi jooma juba meile tuttaval viisil, saame kohvinaudingu muuta tervislikumaks mõne väga lihtsa nipiga.

Väldi kunstlike magusaineid ja rafineeritud suhkrut

See nõuanne võib tunduda küll ilmselgena, kuid paljud populaarsed kohvijoogid, mida on võimalik kohvikutest osta, sisaldavad kunstlikke magusaineid ja rafineeritud suhkrut. Näiteks chai latte pulbris on 15 grammi rohkem suhkrut kui ühes Snickersi šokolaadis ning soolakaramelli mocha’st jõuab vereringesse aga lausa ligi 56 grammi suhkrut. Tavaline frappuccino, mis suve lähendes hakkab populaarust koguma, võib anda kuni 66 grammi suhkrut. Ülemaailmne Tervishoiuorganisatsioon (WHO) soovitab täiskasvanutel tarbida 25 grammi (või vähem) suhkrut päevas. Seega võib magustatud kohvijook olla mitte kõige tervislikum valik.

Heaks alternatiiviks oleks muidugi musta kohvi joomine, aga mitte alati pole selline variant ehk kõige maitsvam ja põnevam. Kui sa ei soovi magusast maitsest täielikult loobuda, proovi lisada väike kogus steeviat. Olgugi, et see ei ole 100% täiuslik valik, on see kindlasti parem, kui tarbida kunstlikke magusaineid ja rafineeritud suhkrut, mida tavaliselt leidub enamikes kohvijookides. Kookossuhkrut või mahepõllumajanduslikku vahtrasiirupit saab samuti kasutada, kuid ka neid tasub lisada väikeses koguses.

Väldi kunstlikult magustatud vahukoort

Magustatud vahukoor on peaaegu sama halb, kui kunstlik magusaine, sisaldades mitmeid koostisosi, mida kindlasti ei tahaks oma kehale igapäevaselt pakkuda. Peamiselt tasuks vältida kunstlikku vahukoort, mida tehakse maisisiirupist ja hüdrogeenitud õlist (transrasvad). Loe pakendit!

Kasuta filtreeritud vett ja kvaliteetseid kohviube

Kohv koosneb 99% veest. Kohvi valmistamisel arvesta alati vee kvaliteediga. Parima kvaliteediga vesi ja kohvioad muudavad su kohvi tervislikumaks. Kui võimalik, siis vali alati kõige kvaliteetsemad kohvioad, sest kohvi kasvatamisel kasutatakse ka pestitsiide.

Lisa kohvile kaneeli

Kas soovid kohvile lisada veelgi enam antioksüdante ning kontrollida veresuhkrutaset? Lisa näputäis kaneeli oma tassi. Kaneeli on kasutatud nii vürtsi kui ravimina. Kuigi seda saab kasutada igal aastaajal, maitseb see kahtlemata meeldivamalt külmal talvekuul.

Lisaks on kaneelis väga palju kasulikke omadusi, näiteks aitab kaneel pärast sööki hoida organismil madalat veresuhkru taset. Teise tüübi diabeedikutel on samuti seostatud kaneeli head mõju: madaldades glükoosisisalduse kontsentratsiooni.

Söö enne kohvi joomist

Paljud meist alustavad päeva suure tassitäie kohviga, aga tegelikult võib see energiataset just alandada. Keha vabastab insuliini kofeiini sisalduse tõttu kohvis. See omakorda põhjustab suurt veresuhkru taseme langust, mis tekitab ammendatust ja väsimust. Seega ei ole see kõige suurepärasem viis päeva alustamiseks. Söö kasvõi väike suupiste hommikuse kohvitassikese kõrvale. Sinu keha tänab sind selle eest.

Lisa kohvile kookoseõli

Kookoseõli on tervislik rasv. Lisaks on see hea ajule. Mõned uuringud on näidanud, et kookoseõli igapäevane tarbimine on seotud Alzheimeri tõve leevendamisega. Näiteks Paleo dieet ja elustiil sisaldab väga suures hulgas kookosõli tarvitamist ning rasva lisatakse ka kohvile.

Lisa kohvile kakaod

Lisa kohvile väike teelusikatäis orgaanilist magustamata kakaod. Kakaost on tervisele palju kasu – see vähendab nii südamehaiguste kui ka vähiriski.

Pea meeles, kohvijook on väga populaarne ning sinna sisse on lisatud väga palju peidetud suhkruid või muid kunstlikke koostisosi. Kohvi ise teha ja “kodust kaasa haarata” on palju tervislikum. Kui sa vajad rohkem vürtsikamat kohvi, siis lisa kookosõli, kaneeli või kakaod. Tervislik kohv ei pea olema igav ja halb!