Lahustuv kohv – juua või mitte?

admin1762 views

Tavaliselt lahknevad inimesed kahte leeri: on neid, kellele see väga maitsev, kuid ka neid, kes seda maitselt kibedaks peavad ning teisi kohvivalmistamise viise eelistavad. Järgnevalt anname ülevaate lahustuva kohvi plussidest ja miinustest.

Kolesterooli ei tõsta

Lahustuv kohv, erinevalt presskannukohvist või Türgi kohvist, sisaldab vähem kafestooli – ainet, mis võib tõsta kolesteroolitaset. Kui teil või teie pereliikmetel on kolesteroolitase tõusnud, soovitab Harvardi ülikooli rahvastiku tervise professor filtrikohvile eelistada lahustuvat või masinakohvi, kuna neis on kafestooli väga väikses koguses.

Suurem kogus akrüülamiidi

Samas leidub lahustuvas kohvis teistest kohviliikidest enam keemilist koostisosa nimega akrüülamiid. See aine tekib toidus looduslikult sisalduvate suhkrute (näiteks fruktoos ja glükoos) ning aminohappe (asparagiin) omavahelisel reageerimisel. Ameerika Ühendriikide toidu- ja ravimiinstitutsiooni teatel võib see aine mõjuda kahjustavalt närvisüsteemile. Loomkatsetused on näidanud, et akrüülamiid võib  soodustada ka vähi teket. Teadlased avastasid alles 14 aastat tagasi, et akrüülamiid võib kõrgetel temperatuuridel teatud toitude valmistamisel ka ise tekkida, kuid senimaani pole suudetud täielikult teada saada selle aine mõju inimesele tervisele.

Väiksem kofeiini sisaldus

Lahustuvas kohvis on vähem kofeiini kui traditsiooniliste meetoditega valmistatud kohvis ning poelettidelt võib koguni leida lahustuva kohvi, mis sisaldab ühe koguse kohta vaid 27 mg kofeiini, samal ajal kui üks tass tavalist kohvi sisaldab minimaalselt 95 mg kofeiini.