Kohvi kasulikud omadused

admin2595 views

Kohvisõbrad võivad rõõmustada, sest igapäevane kohvi tarbimine on tervise seisukohast kasulik, aidates vererõhutaset tasakaalus hoida ning veresoonte põletikku ennetada, mis omakorda vähendab südamehaiguste tekke tõenäosust.

 

Parandab südame tervist

Lisaks alandab kohvi tarbimine südamepuudulikkuse, rabanduse ja südamerütmihäirete esinemise tõenäosust. Uuringud viitavad sellele, et kohvi parendab ka ajutegevust, mille alla kuuluvad nii meeleolu, mälu, valvsus, tähelepanu, keskendumisvõime, reaktsioonikiirus kui ka üldised kognitiivsed funktsioonid.

 

Parandab mälu

Kohv parandab ka mälu kuni 24 tunniks pärast tarbimist ning uuringute põhjal kaitseb ka mingil määral Parkinsoni tõve, dementsuse ja Alzheimeri eest, sest kofeiini sisaldus vähendab beeta-amüloid tootmist, mis aitab Alzheimeri tõve põdeval patsiendil ajus katu tekkimisele kaasa.

 

Tekitab õnnetunnet

Kohvis olevad antioksüdandid tekitavad joojais naturaalse eufooriatunde ehk õnnetunde. Kohv ergutab inimesi ning tõstab keha energiataset. See tuleneb kofeiinist, psühhoaktiivsest ainest, mis suurendab norepinefriini ja dopamiini tootmist kehas. Vastavalt National Institute of Health poolt läbi viidud uuringule, on inimesed, kes joovad neli või rohkem tassi kohvi päevas kuni 10 protsenti vähem tõenäolised põdema depressiooni. Ka Harvard School of Public Health poolt läbi viidud uuring järeldab, et kahe kuni nelja tassi kohvi joomine vähendab enesetapu riski kuni 50 protsendi võrra, nii meestel kui ka naistel.

 

Parandab sportlikku sooritust

Hispaanias koostatud uuring viitab sellele, et sportlased põletavad 15 protsenti rohkem kaloreid pärast trenni. Kohvi joomine enne jõusaali minekut vähendab tunnetatavat lihasvalu, rääkimata sellest et kohv on palju parem alternatiiv energiajookidele, limonaadidele või jääteedele.

Veresuhkru taseme kerge tõus kofeiini tõttu on hea mõjuga sportlastele kuna see valmistab nende lihased trenniks ette. Tegelikult joovad paljud sportlased ja fitnessiga tegelevad inimesed enne võistlusi või trenni samuti kohvi, sest see on teada-tuntud soorituse parandaja.

 

Vähendab diabeedi riski

Osad uuringud näitavad, et tass kohvi mõjub hästi ning vähendab 2. astme diabeedi riski kuna see vähendab keha insuliini tundlikkust ning halvendab glükoosi talutavust. Klorogeenhappe sisaldus alandab glükoosi neeldumist väga suure suhkru või süsivesiku sisaldusega toitudest. See omakorda aeglustab suhkru vabastamist vereringesse. Lisaks ennetab see vastupanu insuliinile.

 

Kiirendab ainevahetust

Kofeiin stimuleerib minimaalset kalorite põletust, mis omakorda suurendab rasvapõletust kehas kuni 10 protsenti. Samuti tõstab see ainevahetuse kiirust 3-11 protsenti. Kohvi magneesiumi ja kaaliumi sisaldus aitab vähendada magusaisu ning samuti summutab see ajutiselt söögiisu.

 

Mõjub hästi maksatervisele

Mõningad uuringud näitavad, et regulaarsetel kohvijoojatel on väiksem tõenäosus maksa töö häirete esinemisele. Kohv kaitseb samuti alkoholist tingitud maksahaiguste vastu. Üks uuring näitas iga tassi kohvi kohta päevas kuni 20 protsenti väiksemat tõenäosust alkoholist tingitud maksahaigusele.

See jook vähendab maksaensüümide taset ning kaitseb maksatsirroosi vastu. Maksatsirroos on haigus, mis tuleneb liigsest alkoholi tarbimisest ning võib viia maksapuudulikkuseni. Kohvi vähendab ka maksavähi riski.

 

Vähendab melanoomi riski

National Cancer Institute ajakirjas avaldatud uuring näitab, et kohv vähendab melanoomi tekke riski ning mida rohkem kohvi juua, seda madalam risk.

 

Aitab ennetada närvipõletikku

Hulgiskleroos on krooniline haigus, mis ründab kesknärvisüsteemi. Kesknärvisüsteem haldab endas aju, seljaaju ja silmanärve. Hulgiskleroos põhjustab probleeme tasakaaluga, nägemisega, lihaskontrolliga ja teiste elementaarsete keha funktsioonidega. Lisaks tekitab hulgiskleroos tuimust ning väsimust. See haigus võib tabada peaaegu kõiki, vanuses 20 kuni 40. Kohv aitab ennetada närvipõletikku, mis võib viia hulgiskleroosi tekkeni.