Viis olulist kohvitrendi 2017. aastal

admin1089 views

Viimase paari aasta jooksul on inimeste kiire elutempo dikteerinud kohvitarbimist ning sellega seonduvaid muutusi üle kogu maailma. 2017. aastal on valdkonna märksõnadeks pakendatud kohvijoogid, lämmastikkohv, külmpruulkohv ning erikohvid.

1. Edevad pakendid ning sotsiaalmeedia võidukäik

Milleenialid ehk noored, kes on täiskasvanuks saanud 2000. aastate alguses, muudavad kohvitarbimise harjumusi terves maailmas. Nad on sotsiaalsemad ning mobiilsemad kui ükski teine generatsioon, mistõttu on kohvi tarbimine liikumas kodudest avalikesse kohtadesse ning ühendatud sotsiaalmeedia tarbimisega.

Võrreldes vanemate generatsioonidega on millenniumilaste kohvitarbimise harjumused vaat, et vastupidised. Kui varasemalt joodi kohvi peamiselt privaatses koduses õhustikus ning oluline oli kohvi hind, siis milleeniumilapsi huvitab rohkem kogemus.

Sellest tulenevalt võib poodides näha üha silmatorkavama pakendiga kohviube või muid kohviga seotud tooteid. Edeva pakendi eesmärgiks on soov saada sotsiaalmeedias jagatud ning seeläbi koguda brändile populaarsust. Samuti on milleenialitele oluline jätkusuutlikkus, mistõttu võib oodata, et pakendid muutuvad keskkonnasõbralikumaks.

Turundus see-eest kolib üle sotsiaalmeedia kanalitesse, kus inimestel on võimalus ekraani vahendusel olla kursis terve kohvi valdkonna või konkreetse kohviettevõtte tegemistega. Seetõttu hääbub etikettidel ja pakenditel oleva informatsiooni osakaal ning tõuseb märkimisväärselt sotsiaalmeedias kajastatu olulisus.

2. Pakendatud kohvijookide tarbimine suureneb

Kiireneva elutempo tõttu soovitakse üha enam tarbida meelepärast kohvijooki esimesel võimalusel, mistõttu võib oodata purki või pudelisse pakendatud kohvijookide populaarsuse kasvu.

Trendile annab hoogu juurde ka tõsiasi, et paljud inimesed on loobunud või loobumas karastusjookide tarbimisest, kuna need sisaldavad suurtes kogustes suhkrut ning on ebatervislikud. Antud tarbimisharjumuse muutus on inspireerinud suuri kohviettevõtteid sisenema pakendatud kohvijookide turule.

3. Nitro-kohv kinnitab kanda

Uusima trendina kohvimaailmas on üha rohkem kanda kinnitamas nitro-kohv ehk lämmastikkohv.

Lämmastikkohvi valatakse kraanist nagu vaadiõlu. Tänu lämmastikust tekkivale vahule ning kreemilisele tekstuurile, sisaldab kohv vähem suhkrut ning on mahedama maitsega, mis teeb kohvi meelepäraseks eelkõige terviseteadlikule tarbijale.

Loodetavasti jõuab lämmastikkohv peagi ka Eestisse.

4. Külmpruul kohv asendab jääkohvi

Seni on peamiseks suviseks kohvijoogiks olnud jääkohv, mis on ühtlasi nii ergutav kui jahutav. Viimase paari aasta jooksul on jääkohvi asendamas külmpruul kohv. Kui jääkohvi valmistamine käib nagu iga teisegi kohvi valmistamine ehk kõigepealt valmistatakse kuum kohv, siis külmpruulkohvi valmistamisel on kuumuse asemel olulisim aeg. Külmpruul kohvi valmistamiseks leotatakse kohviube umbes 12 tundi vees, et muuta vesi kohviks. Maitselt on külmpruul kohv magusam ning mahedam kui tavaline kohv.

5. Erikohvide tarbimine suureneb

Kuna tarbijatele on hinnast olulisem kogemus, siis võib oodata erikohvide tarbimise suurenemist. See tähendab, et üha rohkem võib turult leida väiksemate kohviistanduste toodangut, mille kogused on limiteeritud ning mille valmistamisel on pandud rõhku ökoloogilisusele.